@article { author = {}, title = {The first page}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {144-154}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2016.63825}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {صفحات آغازین}, abstract_fa = {صفحات آغازین مجله ادیان و عرفان دانشگاه تهران}, keywords_fa = {آغازین}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63825.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63825_71ad5a86de897b48675f4cecfaf27eb0.pdf} } @article { author = {Azhir, Asadollah}, title = {A Review of the Development of Reflections on the Doctrine of Israeli Chosen People}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {155-174}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.203212.629556}, abstract = {  The doctrine of the chosen people is a fundamental one in the Jewish tradition which has been understood and interpreted differently in each intellectual-religious period. During the prophetic period until Apocrypha and Psudapocrypha era, we frequently find the moral advice for the people to repent of the sins rooted in arrogance caused by belief in chosenness as well as the idea of "rest of the people" and "the righteous". From the advent of  Christianity to the Middle Ages, theological debates on the true "chosen people" were more seriously followed. The Kabbalistic view of the exiled people of Israel, with a cosmic mission to save the world and the mankind, is a turning point in the approach to the question of the election of the people. In modern ages, there are more critical contemplations  on the doctrine itself. Reflections range from denial to supposedly rational defending of the doctrine of election. Secular intellectuals usually deny the ancient belief of their people, and religious pluralists try to justify it rationally with the result completely different from the original. The meaning of chosenness and the chosen people have  changed along with changes in related debates. }, keywords = {Abrahamic religions,chosen people,Jewish tradition,Old Testament,religious election}, title_fa = {سیر تحول در تأملات مربوط به آموزۀ برگزیدگی قوم اسرائیل}, abstract_fa = {در سنت یهودی باور به برگزیدگی قوم اسرائیل، یک باور اساسی است که در دوره‌های مختلف فکری-دینی با تأملات متفاوتی مواجه شده است. در دورۀ انبیا تا دورۀ کتب بین‌العهدین، بیشتر با توصیۀ اخلاقی به توبه از خودبرتربینی و گناهان ناشی از این ویژگی قوم اسرائیل و نیز با شکل‌گیری مفهوم «بقیۀ قوم» و «درستکاران» مواجهیم. از دوران ظهور مسیحیت تا قرون وسطی، مباحث الهیاتی مربوط به مصداق واقعی «قوم برگزیده» و دلایل (درون‌دینیِ) برگزیدگی، برجستگی می‌یابند. دیدگاه قبالایی ناظر به رسالت کیهانیِ قومِ در تبعید اسرائیل برای نجات جهان و انسان، نقطۀ عطفی در چرخش رویکرد به مسألۀ برگزیدگی این قوم به شمار می‌آید. در دوران مدرن، پرسش‌ها و تأملات عقلانی‌تر، و لذا برون‌دینی‌تر، راجع به اصل این آموزه بروز می‌کند که پاسخ‌ها از انکار برگزیدگی تا توجیهات به‎ظاهر عقل‌پسندتر را شامل می‌شود. روشنفکران سکولار در پی نفی این آموزه‎ و دینداران تکثرگرا درصدد توجیه عقلانی آن‎اند. نتیجة این تلاش‌ها هم ایمانی بسیار متفاوت از مفهوم عهد عتیقی آن است: با تحول در تأملات مربوط به قوم برگزیده، معنای برگزیدگی و قوم برگزیده نیز دچار تغییر می‌شود.}, keywords_fa = {ادیان ابراهیمی,برگزیدگی دینی,سنت یهودی,عهد عتیق,قوم برگزیده}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63356.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63356_10ca8da7200ed1a29fe486ed182fadef.pdf} } @article { author = {Hosseinpour, Gholamreza}, title = {A Meditation on the Ontological Foundations of First Issuance Based on Imam Khomeini’s Interpretations on Misbah al-Uns}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {175-194}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.205517.629571}, abstract = {Sadr al-din Qunavi, and consequently, Shams al-din Fanari, believe that according to the rule of the Unit, the Common Being, is the first issuance of God. In Qunavi’s point of view, the first issuance of God, is the Common Being and essential grace that is interpreted as the self-disclosure of current in the truths of contingents; from the First Intellect to the first matter. In other words, in view of Qunavi, the first issuance of God, is the Common Being in the truths of entities and what has come into being the truths of entities and is common the Common Being between the First Intellect and other entities, and in a sense, is the truth of being-made, belong to the Being. The largest concentration of Imam Khomeini, in his iinterpretations on Misbah al-Uns is the interpretation of Qunavi’s Miftah al-Ghayb, in explaining the system degrees of Being, is according to the First Issuance or as he put it, Absolute Providence. Imam believes that the First Issuance, it is no plurality and it is plurality in afterwards that it is the same determinations of the First Issuance. However, according to Imam, the First Issuance has the credit of unity and vanishing plurality in its nature and the credit of plurality and appearance in the manifestations. Imam solves the problem of the Divine Knowledge of details tthrough the First Issuance and also, contrary to Qunavi and Fanari, does not accept being-made of Being, because he believes that the First Issuance or the Common Being, is the pure connection and the pure connection has not judgment and therefore can not be something made that, in this case, forgathers the principality of Being and being-made of quiddity together}, keywords = {Imam Khomeini,Qunavi,Fanari,The First Issuance,the Divine Knowledge}, title_fa = {تأملی در مبانی وجودشناختی صادر اول بر اساس تعلیقات امام خمینی(ره) بر مصباح‌الانس}, abstract_fa = {صدرالدین قونوی و به تبع او، شمس‌الدین فناری، معتقدند که بر طبق قاعدة الواحد، وجود منبسط یا مُفاض، اوّلین صادر از حق تعالی است. از نگاه قونوی، صادر اوّل از ذات حق تعالی، وجود عامّ و فیض ذاتی است که از او به تجلّی ساری در حقایق ممکنات؛ از عقل اوّل تا هیولای اولی تعبیر می‌شود. به عبارت دیگر از منظر قونوی اولین صادر از حق تعالی، وجود عامّ افاضه‎شده بر اعیان موجودات است و آن چیزی است که از اعیان موجودات، موجود شده است و این وجود عامّ، میان عقل اوّل و سایر موجودات، مشترک است و به این معنا، حقیقت جعل متعلق به وجود است. بیشترین تمرکز امام خمینی(ره) نیز برای تبیین مراتب نظام وجود، در «تعلیقات مصباح‌الانس» فناری که شرح «مفتاح‌الغیب» قونوی است، متوجه صادر اول یا به تعبیر او، مشیّت مطلقه یا کلی است. به عقیدة امام، صادر اول، هیچ کثرتی ندارد و کثرت در مرتبة بعدی آن است که همان تعیّنات صادر اول به شمار می‎رود؛ اما در عین حال، از نظر او صادر اوّل دارای اعتبار وحدت و اضمحلال کثرات در ذات آن و اعتبار کثرت و ظهور در مظاهر است. امام مسئلة علم حق تعالی به جزئیات را نیز از طریق صادر اول حل می‎کند و برخلاف قونوی و فناری، نسبت مجعول بودن به وجود را باطل می‎خواند، زیرا معتقد است که صادر اول یا وجود عامّ، ربط محض است و ربط محض، حکمی ندارد و به همین مناسبت نمی‌تواند که مجعول باشد. با این حساب، میان اصالت وجود و مجعول بودن ماهیت را جمع می‌کند.}, keywords_fa = {امام خمینی(ره),صادر اول,علم حق,فناری,قونوی}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63357.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63357_da04ac83cea8d2833d8eb07c842e194e.pdf} } @article { author = {Hakimifar, khalil}, title = {Interfaith Dialogue Based on Mystical Relations}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {195-210}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.216924.629627}, abstract = {Throughout the history of civilization and historical developments, religions have played an essential role. Today the interfaith dialogue has taken on extra significance whereas the religions are actually different and divers and many conflicts and quarrels have done in the name of religion on the other hand. How we can provide a model for principles and guidelines of interfaith dialogue. In recent years, some theories and views have been presented about the method and policy of interfaith dialogue and some opportunities were given to apply them regarding promotion of mutual understanding, respect, tolerance and cooperation. However, the presented solutions remain far from ideal aims. This article will explore some methods of dialogue including triple paradigms of John Hick, Martin Buber's philosophy of dialogue and theory of antiphony by Koyama. Then it will discuss the method of dialogue based on mystical contemplation. In my view, the final presented method could be more secure way of dialogue between religions compared with other ones. The article tries to introduce and present the best useful method, policy and practice of interfaith dialogue by investigating and analyzing these four methods.}, keywords = {Dialogue,Religions,Mysticism,Spirituality,interfaith dialogue}, title_fa = {گفتگوی بین ادیان بر پایة مناسبات عرفانی}, abstract_fa = {نقش دین در سیر تحولات تاریخی امری بی‎بدیل است؛ از یک‎سو ادیان دارای تنوع و تفاوت‎های بسیاری هستند و از سوی دیگر در طول تاریخ کشمکش و نزاع‎های طولانی که به نام دین صورت گرفته، گفتگو میان ادیان را به یک ضرورت تبدیل نموده است. اما چگونه می‎توان شیوه و مبانی مدونی را برای گفتگو براساس تعامل بین ادیان دنبال نمود؟ در سال‎های اخیر دربارة شیوة گفتگو بین ادیان نظریاتی ارائه شده و فرصت‎هایی برای به‎کار بستن آنها با هدف ایجاد رواداری، احترام و درک متقابل فراهم گردیده است، اما هنوز تا رسیدن به کمال مطلوب فاصله بسیار است. در این نوشتار به بررسی شیوه‎های چهارگانة گفتگو پرداخته خواهد شد که از کثرت‎گرایی جان هیک و پارادایم‎های سه‎گانة او آغاز می‎شود و با طرح روش گفتگوی مارتین بوبر مبتنی بر اندیشة من ـ تو ادامه می‎یابد و پس از تأکید بر روش کویاما که مبتنی بر اصل بازتاب است، سرانجام به بحث دربارة روش چهارم یعنی گفتگوی مبتنی بر اندیشة عرفانی می‎رسد. روش چهارم، در مقایسه با سه روش دیگر، جریانی مطمئن و انسانی را در گفتگوی بین ادیان طی می‎کند. آنچه در این نوشتار خواهد آمد، بررسی این شیوه‎ها و تحلیل بهترین ابزار و روش در گفتگوی بین ادیان است.}, keywords_fa = {گفتگو,ادیان,عرفان و معنویت}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63358.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63358_4c0363d1a59b1d8c39105d2618546dda.pdf} } @article { author = {ameri, pardis and hamidi, farideh}, title = {The relationship between the contemporary religious modernists’ view and the gender development (Analysis and comparison of views of Qasem Amin and Nazireh Zein Al-din on women)}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {211-232}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.217567.629629}, abstract = {During the Arabic Renaissance, modernists’ view moved from the static traditions to progressive ideas. The religion’s revival approach was replaced by reformation. Given the developments in modern Muslim societies, particularly about women, and domination of religious attitudes in norms and laws of societies, the comparative-analytical study of the evolutions of the contemporary thinkers’ views in Islamic world, emphasizing the review of Egypt religious thinkers in the twentieth century and analyzing their approaches is an attempt to answer the following questions. What is the relationship between religious intellectuals' view regarding the gender and contemporary world developments? Can it directly affect women lives in Muslim societies according to religious norms and culture? The study findings and the conceptual model derived from hermeneutic analysis of Qasem Amin and Nazireh Zein Al-din views, as religious modernists, can adapt to modern developmental components regarding women. In some cases, the use of their ideas leads to appropriate provision for gender development in Muslim societies}, keywords = {gender development,women's right,Qasem Amin,Nazireh Zein Al-din,religious modernism}, title_fa = {نسبت دیدگاه نواندیشان معاصر دینی با توسعة جنسیتی(تحلیل و مقایسة آرای قاسم امین و نظیره زین‎الدین دربارة زنان)}, abstract_fa = {در جریان «نوزایش عربی»، دیدگاه متجددان، از سنت‌های ایستا به‎سوی اندیشه‌های مترقی حرکت کرد و رویکرد احیای دین جای خود را به اصلاح آن داد. با توجه به تحولات جوامع مسلمانِ امروزی، به‎ویژه دربارة زنان، و تسلط نگرش دینی در عرف و قانون این جوامع، مطالعة مقایسه‌ای ـ تحلیلیِ تحولات آرای متفکران معاصر جهان اسلام، با تأکید بر بازخوانی دیدگاه نواندیشان دینی مصر در قرن بیستم و تحلیل رویکردهای آنان، تلاشی است برای پاسخ به این پرسش‌ها که اندیشة روشنفکران دینی در حوزة جنسیت، با تحولات جهان امروز چه نسبتی دارد و آیا می‌تواند به‎صورت مستقیم در زندگی زنان جوامع مسلمان اثرگذاری‎ مطلوبی که مطابق با عرف و فرهنگ دینی آنها باشد، داشته باشد؟ بنا بر یافته‌های این مطالعه و مدلِ مفهومی برامده از مقایسه و تحلیل هرمنوتیک اندیشة قاسم امین و نظیره زین‎الدین، دیدگاه نواندیشان دینی معاصر، صرف‌ نظر از برخی تضادها، امکان تطابق با مؤلفه‌های توسعه‎گرایانة امروزی دربارة زنان را دارد و در مواردی به‎کار بستن نظریات آنها، این امکان را می‎دهد که برای توسعة جنسیتی در جوامع مسلمان، به‎صورت مناسب زمینه‎سازی شود.}, keywords_fa = {توسعة جنسیتی,حقوق زنان,قاسم امین,نظیره زین‎الدین,نواندیشی دینی}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63363.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63363_bbbe7c8538ace6a54063e874f2253276.pdf} } @article { author = {Elmi, Ghorban and همایونی املشی, پیام}, title = {The cognition of thoughts and mystical journey and conduct of the German mystic female Mechthild of Magdeburge}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {233-257}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.215940.629624}, abstract = {The feminine mysticism is a phenomenon that has flourished in Christianity more widespread than the other Abrahamic religions and the female’s purely sects and institutions appeared in it. It became the shelter for female Christian mystics. Mechthild of Magdeburg is one of these female mystics that preferred the mystical journey against the home, family, property and marriage and first be a beguine in the beguinage and last entered to the convent as a nun. She wrote the book named flowing light of the godhead that reflects her mystical, philosophic, religious and moral opinions and sights; the work that herself was knowing as her intuition’s outcome. Her viewpoints have feminine literature and sometimes are feministic. Mechthild was seeing her date’s clerical of the church needy for reform and criticized that with sharp words that be followed her disfavor. By descriptive study of experiential, cognitional and ideological items, beside her biography, this paper attempts to know her thoughts and mystical journey.}, keywords = {Beguine,Christianity,Female,Flowing light of the godhead,Mechthild of Magdeburg,Mysticism}, title_fa = {شناخت اندیشه ها و سیر و سلوک عرفانی بانوی عارف آلمانی مشتیلد ماگدبورگی}, abstract_fa = {عرفان زنانه پدیده‌ای است که در مسیحیت نسبت به دیگر ادیان ابراهیمی به شکل گسترده‌تری نشو و نما یافته‎است و فرقه‌ها و نهادهایی صرفاً زنانه در آن بروز و ظهور کردند که مأمنی برای عارفْ‌بانوان مسیحی شدند. مشتیلد ماگدبورگی یکی از این زنان عارف بود که سیر و سلوک عرفانی را بر خانه، خانواده، دارایی و ازدواج ترجیح داد و ابتدا به سلک بگین‌ها در بگین‌نشین درآمد و در انتها به‎عنوان راهبه وارد صومعه شد. کتابی به نام نور جاری الهی به نظم و نثر نگاشت که نظرات و عقاید عرفانی، فلسفی، مذهبی و اخلاقی او را بازتاب می‌دهد؛ اثری که خود، آن را محصول کشف و شهوداتش می‌دانست. دیدگاه‌های وی ادبیاتی زنانه و گاه فمینیستی دارند. مشتیلدْ نظام روحانیت کلیساییِ زمانِ خود را نیازمند اصلاح می‌دید و از آن با الفاظی تند انتقاد می‌کرد که مغضوبیتش را در پی داشت. با بررسی توصیفی موارد تجربی، معرفتی و عقیدتی در کنار تاریخچة زندگی مشتیلد ماگدبورگی، به سوی شناختی از اندیشه‌ها و سیر و سلوک عرفانی او حرکت می‌کنیم که هدف این مقاله است.}, keywords_fa = {بگین,زن,عرفان,مسیحیت,مشتیلد ماگدبورگی,نور جاری الهی}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63364.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63364_7d4f9fc1d0f118792df82a7cb709db40.pdf} } @article { author = {Nasiri, Muhammad and kalantari, ibrahim and rezayi, Ramezan and aleyamin, hamed}, title = {Relations between Sufism and Al-Azhar with Wahhabism in Egypt (Case Study: Abdul Halim Mahmood's Approach)}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {259-277}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.207722.629577}, abstract = {The developing of Wahhabism in Islamic domains, especially in Egypt, has been one of the most important concerns of Al-Azhar scholars since the past. The Sheikh of al-Azhar has been following different approaches to counteracting Wahhabism based on time constraints.  Meanwhile, the role of Abdul Halim Mahmoud is very significant.  In contrast to Wahhabism, his approach was positive so focused on strengthening the Sufism as a rival of the Salafism. Abdul Halim Mahmoud tried to restrain Wahhabism through promoting Sufism by showing the great Sufis as a model in a All-understandable and attractive format. In addition, the publication of Sufi teachings in various ways, especially in the era known as Imam Akbar al-Azhar, Played an important role in expanding and deepening the spiritual, moral and flexible culture of Sufism and minimizing the impact of Wahhabism, its harsh approach, and its takfiri culture.  The facts that caused the attraction of the people to the culture and customs of Sufism, such as pilgrimage, recourse and celebration of the birth of the Prophet Muhammad (PBUH), and the Guardians of God, Awliya, which was the opposite of Wahhabism, increased so the culture of society which secured it from the danger of Wahhabism.}, keywords = {Al-Azhar,Abdul Halim Mahmood,Sufism,Salafiyah,Wahhabism}, title_fa = {مناسبات تصوف و الازهر با وهابیت در مصر (مطالعه موردی: رویکرد عبدالحلیم محمود)}, abstract_fa = {رشد روزافزون جریان وهابیت در سرزمین‎های اسلامی، به‎ویژه در مصر، از گذشته تا کنون یکی از مهم‎ترین دغدغه‎های عالمان الازهر بوده است. مشایخ الازهر برای تقابل با وهابیت براساس شرایط زمانی رویکردهای مختلفی را پی گرفته‎اند. در این میان نقش عبدالحلیم محمود، بسیار قابل تأمل است. رویکرد وی در تقابل با وهابیت، ایجابی و معطوف به تقویت جریان رقیب سلفیت، یعنی تصوف بوده است. عبدالحلیم محمود کوشیده است باترویج تصوف ازطریق نشان دادن صوفیان بزرگ به‎عنوان الگوی کامل، در قالبی همه فهم و جذاب، به مقابلة با وهابیت بپردازد. علاوه براین انتشار آموزه‎ها و تعالیم صوفیانه از راه‎های گوناگون، به‎ویژه در دورانی که خود با عنوان امام اکبر الازهر شناخته بود، نقش مهمی در گسترش و عمق بخشیدن به فرهنگ معنوی- اخلاقی و منعطف تصوف و کم کردن تأثیر وهابیت، رویکرد خشن و فرهنگ تکفیری آن داشت. واقعیاتی که باعث شد تا علاقة مردم به فرهنگ و آداب و رسوم صوفیانه همچون زیارت، توسل و برگزاری مراسم میلاد   اهل بیت پیامبراکرم و اولیاء الهی که نقطه مقابل وهابیت بود، بیشتر و فرهنگ جامعه نسبت به وهابیت ایمن شود.}, keywords_fa = {الازهر,تصوف,سلفیه,عبدالحلیم محمود,وهابیت}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63366.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63366_5d4c93bc055cb2bed41a2f28b5c4883e.pdf} } @article { author = {yavari, Faramarz and sadri nia, Bagher}, title = {Theological foundations of "Sharhe al-Ta’arrof "(The Challenge between Ash'arites and Matoridites)}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {279-297}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2017.222268.629642}, abstract = {Mostamli’s "Sharhe al-Ta’arrof" is one of the first Sufia mystical works in Persian literature. Its theological dimension overshadows the mystical one. Despite the high position of this work among the important Sufi texts, its basis dogmas and theological aspects has not been yet investigated fully and considerably.      In this paper, we have shown that the author's Theological perspective and his Method of reasoning, contrary to prima faci, are not conformed to the foundations and beliefs of Ash'arites. A variety of textual texts, reflections on the geography of the book and dominance of the belief in the theological foundations and the theological views of Matoridites, among the Transoxiana's scholars, confirm that in the compilation of his book, Mostamli, in spite of being an independent author, has been influenced more from Matoridites than Ash’arites.  }, keywords = {Sharhe al-Taarrof,Mostamli,Theology,Matoridites,Ash'arites}, title_fa = {مبانی کلامی «شرح التعرف»: اشاعره و ماتریدیه}, abstract_fa = {کتاب «شرح التعرف لمذهب التصوف»، اثر مستملی بخاری، ازجملة نخستین آثار صوفیانة فارسی است که صبغة کلامی، ابعاد عرفانی و صوفیانة آن را تحت‎الشعاع قرار داده است. علی‎رغم جایگاه بلند این اثر در میان متون طراز اول متصوفه، تاکنون دربارة مبانی اعتقادی و جوانب کلامی آن پژوهش درخورِ اعتنایی به سامان نرسیده است. در این مقاله نشان داده‎ایم که وجهة نظر کلامی مؤلف و طرز استدلال و استنتاج وی در موارد متعدد -‎برخلاف آنچه در نگاه نخست به نظر می‎رسد- با مبانی و معتقدات اشاعره قابل انطباق نیست و قراین و شواهد گونه‎گون متنی، تأمل در جغرافیای تألیف کتاب و غلبة اعتقاد به مبانی و معتقدات کلامی ماتریدیه، در میان علمای ماوراءالنهر، مؤید آن است که مستملی در تألیف کتاب خویش، در عین استقلال رأی، از دیدگاه کلامی ماتریدیه بیش از اشاعره متأثر بوده است.}, keywords_fa = {اشاعره,شرح التعرف,کلام,ماتریدیه,مستملی}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63367.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63367_342d7f27151aafb8d73882f46059697b.pdf} } @article { author = {}, title = {Abstracts In English}, journal = {Religions and Mysticism}, volume = {49}, number = {2}, pages = {299-320}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2228-5563}, eissn = {2588-4816}, doi = {10.22059/jrm.2016.63369}, abstract = {Abstracts English univercity of tehran}, keywords = {Not keywords}, title_fa = {چکیده های انگلیسی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {Abstracts}, url = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63369.html}, eprint = {https://jrm.ut.ac.ir/article_63369_744570aa6e62ae61d7b2f47dc53939e4.pdf} }