[1]. ابنعربی، محییالدین (؟). الفتوحات المکیه، 4جلد، بیروت، دار الصادر.
[2]. ـــــــ (1946م). فصوص الحکم، تعلیقات: ابوالعلاء عفیفی، قاهره، دار إحیاء الکتب العربیه.
[3]. بوبر، مارتین (1398). من و تو، ترجمه ابوتراب سهراب و الهام عطاردی، تهران، نشر فروزان روز.
[4]. جندی، مویدالدین (1423ق). شرح فصوص الحکم، تصحیح: سید جلالالدین آشتیانی، قم، بوستان کتاب.
[5]. چیتیک، ویلیام (1390). طریق عرفانی معرفت از دیدگاه ابنعربی، ترجمه: مهدی نجفیافزا، تهران، انتشارات جامی.
[6]. ــــــــــ (1383). عوالم خیال: ابنعربی و مسألۀ کثرت دینی، ترجمه: سیدمحمود یوسفثانی، تهران، پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی.
[7]. خمینی، روحالله (1386). تفسیر سورۀ حمد، تهران، مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س).
[8]. دیویس، کالین (1386). درآمدی بر اندیشۀ لویناس، ترجمه: مسعود علیا، تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
[9]. علیا، مسعود علیا (1395). کشف دیگری همراه با لویناس، تهران، نشر نی.
[10]. فرغانی، سعیدالدّین سعید (1392). مشارق الدّراری، مقدمه و تعلیقات: سید جلالالدین آشتیانی، قم، بوستان کتاب.
[11]. فناری، شمسالدین محمد حمزه (2010م). مصباح الأنس بین المعقول و المشهود، محقق / مصحح: عاصم ابراهیم الکیالی، بیروت، دارالکتب العلمیه.
[12]. قیصری، داود (1375). شرح فصوص الحکم، تصحیح: سید جلالالدین آشتیانی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
[13]. کین، سم (1382). گابریل مارسل، ترجمه مصطفی ملکیان، تهران، نگاه معاصر.
[14]. مهدیپور، حسن (1398). «مسئله امکان اخلاق و وحدتگرایی عرفانی»، ادیان و عرفان، تهران، سال پنجاه و دوم، شماره دوم، پاییز و زمستان. صص 325-347.