[1] آقاجری، سیدهاشم(1386). «10 مورد نقد به روشنفکری دینی»، آفتاب آنلاین، تاریخ دریافت مطلب 10/04/1396
[2] احمدی، بابک (1370). ساختار و تأویل متن. تهران، نشر مرکز.
[3] پزشکی، محمد (1387). صورتبندی مطالعات زنان درجهان اسلام. چاپ دوم، قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
[4] ---------- (1384). «صورتبندی مطالعات زنان در جهان اسلام 2». ترجمه و تلخیص نفیسه کاظمی، مجله مطالعات راهبردی زنان، سال هشتم، شماره 30، صص 109-73
[5] زینالدین، نظیره (1928). «النقد و التألیف: السفور و الحجاب». مجله العُصُور، سپتامبر 1928، ﺍﻟﻌﺪﺩ31 ،صص 106-100.
[6] سروش، عبدالکریم (1373). قبض و بسط تئوریک شریعت: نظریه تکامل معرفت دینی. تهران، مؤسسة فرهنگی صراط.
[7] سن، آمارتیا (1383). توسعه بهمثابه آزادی. ترجمه وحید محمودی. چاپ دوم، تهران، انتشارات دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران.
[8] عباسی، حسین(1385). «گامهایی بلند، اما محتاطانه». جام جم، تاریخ دریافت 29/12/1394
[10] فروند، ژ (١٣٦٢). آرا و نظریهها در علوم انسانی. ترجمة علیمحمد کاردان، تهران، نشر دانشگاهی.
[11] گادامر، هانس گئورگ (١٣٨٢). آغاز فلسفه. ترجمة عزت الله فولادوند، تهران، انتشارات هرمس.
[12] ماشینی، فریده (1385). «زنان و نواندیشی دینی، چشمانداز و ضرورتهای نو». مجلة آیین، شمارة 4، صص77-74.
[13]----------- (1387). «ضرورت طرح مسئلة زن و نواندیشی دینی». مجلة آیین، شمارة 15، صص42-45.
[14] مرادی، مجید(1383). «تقریر گفتمان سیدقطب». فصلنامة علوم سیاسی، سال6، شمارة1، .صص200-179
[16] مهدویزادگان، داود ( 1379). «پروژه روشنفکری دینی و مسأله زنان». مطالعات راهبردی زنان، شمارة 8 ، صص 42-31.
[17] مهریزی، مهدی(1387). «نواندیشی دینی و مسأله زن». مجلة آیین، شمارة 15، صص54–46.