قرآن کریم
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1404الف). الشفاء-الهیات. تصحیح سعید زائد. چاپ اول. قم: انتشارات مرعشی نجفی.
ــــــــــ (1404ب). التعلیقات. تصحیح عبدالرحمن بدوی. قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
ــــــــــ (1363). المبدأ و المعاد. به اهتمام عبدالله نورانی. چاپ اول. تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات اسلامی.
ــــــــــ (1371). المباحثات. تحقیق و تعلیق محسن بیدار. چاپ اول، قم: انتشارات بیدار.
ــــــــــ (1375). الاشارات و التنبیهات. چاپ اول. قم: نشر البلاغه.
ــــــــــ (1379). النجاه من الغرق فی بحر الضلالات. با ویرایش و دیباچه محمد تقی دانش پژوه. چاپ دوم. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ــــــــــ (1383). طبیعیات دانشنامه علائى. چاپ دوم. همدان: دانشگاه بوعلی سینا.
ــــــــــ (2007). الرساله فی النفس و بقائها و معادها. تحقیق فواد الاهوانی. پاریس: دار بیبلیون.
بدوی، عبدالرحمن (1365). «سیر معنوی غزالی». علوم اجتماعی: نشریه پیام یونسکو. شماره 198، 5-4.
توازیانی، زهره (1391). «واکاوی تکفیر ابن سینا از سوی غزالی در مسئله علم خداوند به جزئیات». فصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه قم. شماره چهارم. 112-93.
حسیننژاد محمدآبادی، حمید (1388). «معرفی تهافت الفلاسفه غزالی و نقدی بر تهافت الفلاسفه سید جلال الدین آشتیانی و سیری کوتاه در اندیشههای آنان». نشریه سفیر نور. شماره 11. 38-21.
خالقخواه، علی (1393). «رابطه عقل و دین از دیدگاه غزالی و اشارات آن در تربیت دینی بر اساس باورهای ایمان گرایانه غزالی». نشریه پژوهشهای علم و دین. شماره 10. 130-111.
داوری اردکانی، رضا (1388) «غزالی و فلسفه اسلامی». مجله جاویدان خرد. شماره سوم. 100-87.
راوندی، مرتضی (1354). تاریخ اجتماعی ایران. ج۳. تهران: امیرکبیر.
رازی، فخرالدین (1404 ه ق). شرح الفخر رازی الاشارات (شرحی الاشارات). قم: مکتبه آیتالله مرعشی.
زرینکوب، عبدالحسین (1365). «غزالی در نظامیه بغداد». نشریۀ ایران نامه. 615-593.
ــــــــــ (1369). فرار از مدرسه: دربارۀ زندگی و اندیشه غزالی. تهران: امیرکبیر.
زاهدی، محمد صادق (1390). «قلمرو دین در آرای غزالی و ابنسینا». پژوهشنامه فلسفه دین. شماره 17. 110-95.
سایکس، سر پرسی مولزورث (1380). تاریخ ایران / سایکس. ج۲. تهران: افسون.
صدرالدین شیرازى، محمد بن ابراهیم (1360). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة(مقدمه فارسى). چاپ دوم. تهران: مرکز نشر دانشگاهى.
ــــــــــ (1378). المظاهر الالهیه فى اسرار العلوم الکمالیه. چاپ اول. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
صادقزاده، فاطمه (1394). «دشواریهای ابنسینا در پذیرش یا انکار معاد جسمانی». پژوهشنامه فلسفه دین. شماره 25. 110-89.
طباطبایی، محمد حسین (1387). مجموعه رسائل علامه طباطبایی، ج2. چاپ اول. قم: موسسه بوستان کتاب.
علیزاده، حامد؛ حیدری، طیبه (1396). «بررسی و ارزیابی انتقادات غزالی بر ابن سینا در مسألۀ حدوث و قدم عالم؛ با تکیه بر مبانی سینوی». فصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیراز. شماره 1. 86-65.
غزالی، محمد بن محمد (1402ق). احیاء علوم الدین. ج1. بیروت: دار المعرفه.
ــــــــــ (1367). المضنون به علی غیر اهله. قاهره: انتشارات مطبعه صبیح.
ــــــــــ (1382). تهافُت الفلاسفه. ترجمۀ علی اصغر حلبی. تهران: جامی.
ــــــــــ (1384). قواعد العقاید یا اعتقاد نامه غزالی. چاپ اول. تهران: انتشارات جامی.
ــــــــــ (1393). معیار العلم فی فن المنطق. الطبع الاولی. بیروت: دارال مکتبه الهلال.
ــــــــــ (بی تا). مقاصد الفلاسفه. تحقیق الدکتور سلیمان دنیا. مصر: طبع و نشر دارالمعارف مصر.
غفاری، سید محمد خالد (1380). فرهنگ و اصطلاحات آثار شیخ اشراق. چاپ اول. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
فارابی، ابونصر و غازانی، سید اسماعیل (1381). فصوص الحمه و شرحه. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
فضل بن روز بهان (1382). تاریخ عالم آرای امینی. تهران: مرکز پژوهشی میراث مکتوب.
گنجی، محمد حسین (1383). «آیا غزالی مخالف فلسفهاست؟». مقالات و بررسیها. شماره 81. 72-61.
مطهری، مرتضی (1377). مجموعه آثار شهید مطهری. چاپ هشتم. تهران-قم: صدرا.
محمودی، علی (1378). «کاوش عناصر نظریه دولت در اندیشه سیاسی امام محمد غزالی». نشریه نامه فرهنگ. شماره 33و32. 167-154.
محمدی ملایری، محمد (1379). تاریخ و فرهنگ ایان در دوران انتقال از عصر ساسانی به عصر اسلامی. ج6. تهران: توس.
نعمت الله بن محمد، نورالدین (1375). دیوان شاه نعمت الله ولی. تصحیح سعید نفیسی. چاپ اول. تهران: انتشارات نگاه.
نیکسیرت، عبدالله (1390). «نگاهی به دیدگاه غزالی درباره فلسفه و دین و مقایسه آن با آرای برخی از فیلسوفان غرب». نشریه پژوهشهای علم و دین. شماره3. 110-93.
نصر، سید حسین (1396). تاریخ فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز. ترجمۀ مهدی نجفی افرا. چاپ دوم. تهران: انتشارات جامی (مصدق).