[1]. آتش، سلیمان (1381ش). مکتب تفسیر اشاری. ترجمه توفیق ه. سبحانی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
[2]. آملی، حیدر بن علی (1353ق). المقدمات من کتاب نص النصوص فی شرح فصوص الحکم. با تصحیح و مقدمه هانری کربن و عثمان اسماعیل یحیی، تهران، قسمت ایرانشناسی انستیتو ایران و فرانسه پژوهشهای علمی.
[3]. ابنعربی، محییالدین (2001م). رسائل ابنعربی. تحقیق سعید عبدالفتاح، ج 1، بیروت، لبنان، العربی.
[4]. ـــــــــــــــــــــ (1423ق). فصوص الحکم. تعلیقات ابوالعلا عفیفی، بیروت، دارالکتاب العربی.
[5]. ریتر، هیلموت (1377ش). دریای جان. ترجمه عباس زریاب خویی و مهرآفاق بایبوردی، ج1، تهران، الهدی.
[6]. زرینکوب، عبدالحسین (1362ش). دنباله جستجو در تصوف ایران. تهران، امیرکبیر.
[7]. سرّاج طوسی، ابینصر عبداللهبنعلی (1914م). اللمع فی التصوف. تصحیح نیکلسون، لیدن، بریل.
[8]. سمنانی، احمدبنمحمد (2009م). التأویلات النجمیه، (عین الحیاه).تحقیق احمد فرید المزیدی، ج6، بیروت، دارالکتب العلمیه.
[9]. ــــــــــــــ (1369ش). مصنفات فارسی. به اهتمام نجیب مایل هروی، تهران، علمی و فرهنگی.
[10]. عطار، محمدبنابراهیم (1386ش). مصیبتنامه. مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمدرضا شفیعی کدکنی، تهران، سخن.
[11]. قشیری، أبیالقاسم عبدالکریمبنهوازن (1367ق). الرساله القشیریه فی علم التصوف. بیروت، دارالکتاب العربی.
[12]. کربن، هانری (1379ش). انسان نورانی در تصوف ایرانی. ترجمه فرامرز جواهرینیا، تهران، گلبان.
[13]. مجلسی، محمدباقر (1403ق). بحار الانوار. بیروت، مؤسسه الوفاء.
[14]. هجویری، علیبنعثمان (1371ش). کشف المحجوب. تصحیح و. ژوکوفسکی، تهران، کتابخانه طهوری.