1[. اسفندیار، محمودرضا (1398). تاریخ تصوف و عرفان اسلامی از آغاز عصر صفوی تا اواخر دورۀ قاجاریه. زیر نظر شهرام پازوکی، تهران، سازمان مطالع و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
]2[. اصفهانی، میرزامهدی (1386). ابواب الهدی به روایت نسخه فائقی. تحقیق حسن جمشیدی، قم، بوستان کتاب.
]3[. تهرانی، میرزا جواد (1390). عارف و صوفی چه میگویند. تهران: نشر آفاق.
]4[. ــــــــــــــــــ (1392). میزان المطالب. تهران، نشر آفاق.
]5[. پازوکی، شهرام (1379). «گفتاری در باب انتساب سلاسل صوفیه به حضرت علی». فصلنامه اندیشه دینی، تهران، پاییز و زمستان 1379، دورۀ 2، شماره 1-2، صص59-74.
]6[. جعفریان، رسول (1379). صفویه در عرصه دین، فرهنگ و سیاست. جلد دوم، قم، پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
]7[. حسنزاده آملی، حسن (1380). عرفان، حکمت متعالیه. قم، الف. لام. میم.
]8[. حکیمی، محمدرضا (1375). مکتب تفکیک. تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
]9[. ــــــــــــــــــ (1381). معاد جسمانی در حکمت متعالیه. تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
]10[. خاوری، اسدالله (1395). ذهبیه: تصوف علمی-آثار ادبی. تهران، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم.
]11[. خمینی، سیدروحالله (1371). شرح چهل حدیث. تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره).
]12[. ــــــــــــــــــ (1376). مصباحالهدایة الی الخلافة و الولایة. مقدمه از سید جلالالدین آشتیانی، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ سوم.
]13[. ــــــــــــــــــ (1378). صحیفه امام. ج21، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی.
]14[. رودگر، محمدجواد (1394). «معرفت شهودی به حق تعالی در عرفان وحیانی». مجله ذهن، تهران، زمستان 1394، شماره 64، صص 5-38.
]17[. سعادتپرور، علی (1388). پاسداران حریم عشق. ج1، تهران، احیاء کتاب.
]18[. سیدان، سیدجعفر، (1392). توحید از نگاه وحی و فلسفه و عرفان، قم، انتشارات دلیل ما.
]19[. شیخ، محمود (1388). «نهادهای دینی و اصناف دینداران در غزل عرفانی امام خمینی». تهران، دوفصلنامه پژوهشنامه عرفان، تهران، سال اول، شماره اول، پاییز و زمستان.
]20[. ــــــــــــــــــ (1392). «نقدهای مکتب تفکیک بر وحدت وجود». فصلنامه کتاب نقد، تهران، سال 14-15، شمارۀ 65 و 66، زمستان 1391 و بهار 1392، صص161-182.
]21[. ــــــــــــــــــ (1394). مکتب اخلاقی عرفانی نجف. تهران، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
]22[. ــــــــــــــــــ (1396). مکتب حکمی تهران و عرفان اسلامی. تهران، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
]23[. صافی اصفهانی، علی (1389). «طریق حق در سیر و سلوک ویژه پانزدهمین سالگرد ارتحال فقیه ربانی و عارف قرآنی حضرت آیتالله حاج شیخ حسن صافی اصفهانی»، فصلنامه نورالصادق، اصفهان، شماره 13، صص108-116.
]24[. صافی گلپایگانی، لطفالله (1385). شرح حدیث عرض دین حضرت عبدالعظیم حسنی. قم، آستان مقدس حضرت معصومه (س).
]25[. ــــــــــــــــــ (1388). «عرفان اسلامی و عارف حقیقی: مرجع عالیقدر شیعه، آیتالله العظمی حاج شیخ لطفالله صافی گلپایگانی»، فصلنامه نورالصادق، اصفهان، شماره8، صص14-19.
]26[. ــــــــــــــــــ (1391). معارف دین. قم، مرکز تنظیم و نشر آثار آیتالله صافی گلپایگانی.
]27[. صدوقی سها، منوچهر (1383). «در یگانگی و دوگانگی تصوف با عرفان»، مجموعهمقالات با عنوان فوائد در عرفان و فلسفه و تصوف و تاریخ آن، تهران، انتشارات آفرینش.
]28[. طباطبایی، سید محمدحسین (1387). رسالت تشیع در دنیای امروز (گفت و گویی دیگر با هانری کربن). بهکوشش هادی خسروشاهی، قم، بوستان کتاب قم.
]29[. ــــــــــــــــــ (1395ق). المیزان فی تفسیر القرآن، ج5، بیروت، مؤسسۀ الاعلمی للمطبوعات، چاپ دوم.
]30[. عراقی، محسن (1392). اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی(ع)، قم، دفتر نشر معارف.
]31[. فصلنامه نورالصادق (1388). «استفتاء در مورد صوفیه از آیتالله نوری همدانی»، فصلنامه نورالصادق، اصفهان، شماره 8، صص13-14.
]32[. فنائی اشکوری، محمد (1389). «شاخصههای عرفان ناب شیعی». مجله شیعهشناسی، قم، زمستان 1389، شمارۀ32، صص7-30.
]33[. قزوینی، مجتبی (1392). بیان الفرقان. تعلیقات سیدجعفر سیدان، قم، انتشارات دلیل ما.
]34[. مروارید، مهدی (1381). بحثی پیرامون مسئلهای از معاد در محضر استاد جوادی آملی و استاد سید جعفر سیدان. مشهد، ولایت.
]35[. مصباح یزدی، محمدتقی (1390). در جستجوی عرفان اسلامی. تدوین و نگارش محمدمهدی نادری قمی، قم، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چاپ چهارم.
]36[. مطهری، مرتضی (1377). مجموعه آثار، ج23: عرفان حافظ. تهران، انشارات صدرا، چاپ هشتم.
]37[. ــــــــــــــــــ (1380). کلیات علوم اسلامی، ج2: کلام- عرفان- حکمت عملی. تهران، انشارات صدرا، چاپ هشتم.
]38[. مکارمشیرازی، ناصر (1385). الفتاوی الجدیده. اعداد کاظم خاقانی و ابوالقاسم علیاننژاد، قم، مدرسۀ الامام علیبنابیطالب.
]39[. نصر، سیدحسین (1383). سنت عقلانی اسلامی در ایران. ترجمه و تحقیق سعید دهقانی، تهران، قصیدهسرا، چاپ دوم.
]40[. ــــــــــــــــــ (1384). «عرفان نظری و تصوف علمی و اهمیت آنها در دوران کنونی، ترجمۀ انشاءالله رحمتی، اطلاعات حکمت و معرفت، تهران، شماره1، صص11-20.
]41[. یوسفوند، محمدصادق (1386). «امام (ره)، استاد آشتیانی و مخالفان فلسفه»، حکمت رضوی، مشهد، زمستان 1385 و بهار 1386، شماره 16 و 17.
[42]. Algar, Hamid (2006). “ʿAllĀma Sayyid MuḤammad Ḥusayn ṬabĀṬabĀʾĪ: Philosopher, Exegete, and Gnostic Author(s)”. Journal of Islamic Studies, Vol. 17, No. 3 (September 2006), pp. 326-351, Published by: Oxford University Press Stable URL:
https://www.jstor.org/stable/26199626.
[42]. Algar, Hamid (2006). “ʿAllĀma Sayyid MuḤammad Ḥusayn ṬabĀṬabĀʾĪ: Philosopher, Exegete, and Gnostic Author(s)”. Journal of Islamic Studies , Vol. 17, No. 3 (September 2006), pp. 326-351, Published by: Oxford University Press Stable URL:
https://www.jstor.org/stable/26199626.
[43]. Asghari, Seyed AmirHossein. "Ontology and Cosmology of the ʿaql in Ṣadrā's Commentary on Uṣūl Al- Kāfī." Journal of Shi'a Islamic Studies 10, no. 2 (2017): 157-82. https://doi.org/10.1353/isl.2017.0011.
[44]. Asghari, Seyed Amirhossein. "Replacing Sharia, Ṭarīqah and Ḥaqīqah with Fiqh, Akhlāq, and Tawḥīd: Some Notes on Shaykh Muḥammad Bahārī (D.1325/1908)." Journal of Sufi Studies (Brill) 9, no. 2 (2021).
[45]. Asghari, SeyedAmirHossein. "The Contemporary Shī’a Seminary: Opponents and Adherents of Philosophy and Sufism." Shii Studies: The State of the Art, the Institute for Advanced Study (IAS), Princeton NJ., December 7‐9, 2017.